Kuigi suveks garaažist välja aetud uunikumidega seotud liikluskahjude põhjused on sarnased tavaliste sõiduautodega, kujuneb haruldaste masinate remont tihti isegi 4-5 korda kallimaks ning võib omanikule tähendada sobiva kohaliku töökoja puudumisel ka hobiauto välismaale remonti viimist.
„Uunikumidega seotud kahjud on enamasti seotud metsloomaga või liikluses toimunud kokkupõrgetega – näiteks manöövritest tulenevad kokkupõrked teiste sõidukitega või tagant otsasõidud. Kõige enam on viimase aasta jooksul Liiklus+ kindlustuse alt hüvitatud metskitsede kokkupõrkel tekkinud kahjusid. Keskmine kahju jääb metslooma ja auto kokkupõrkel 1800 euro juurde. Kui keskmine kindlustuskahju jääb tavaauto puhul 2100 euro juurde, siis hinnaliste uunikumide puhul tuleb samasuguse õnnetuse korral kahjusumma kindlasti mitmekordistada, haruldasemate mudelite puhul on kahjusummad veel suuremad,“ rääkis Seesami liikluskindlustuse tootejuht Jonatan Jõks.
Remonditöökodade väike valik viib uunikumid välismaale remonti
Kindlustaja sõnul on uunikumide ja hobiautode puhul tegu sõidukitega, mis on põhjalikult taastatud ning mõnel juhul on õnnestunud lausa perfektset originaalseisukorda säilitada. See muudab varuosade leidmise keeruliseks, samuti maksavad taastatud klassikutele mõeldud originaalkerepaneelid, -iluliistud, -tuled, -klaasid ning remont tavaautoga võrreldes oluliselt rohkem.
„Eeltoodu muudab omakorda väga ahtaks töökodade valiku, kes suudavad sellist tüüpi sõidukitele kvaliteetset ja sõiduki väärtust arvestavat taastamist pakkuda, või on üldse valmis selliseid remonttöid ette võtma. Seesamis on olnud ka juhtumeid, kus varuosasid on tulnud välismaal taastada ning haruldane pole ka olukord, kus terve sõiduk tuleb taastamistöödeks üle piiri saata,“ avaldas Jõks.
Kindlustaja sõnul teavad hobiautode omanikud hästi, et ka korraks hooldusesse sõitmiseks peab autol olema kehtiv liikluskindlustus ja ilma selleta ei tasu liiklusesse oma õnnega mängima minna.
Kallid remondihinnad on aga viimastel aastatel kasvatanud huvi ka vanematele autodele mõeldud kindlustuse vastu.
„Suvisel perioodil kasvab Liiklus+ lepingute arv kuskil kuuendiku võrra ja need on just needsamad autoomanikud, kes sõlmivad kindlustuslepingu pooleks aastaks, et muretult oma uunikumi seltsis suve nautida,“ täpsustas Jõks.
Kõikidest Seesamis kindlustatud autodest umbes viiendik on erilised hobiautod. Viimastest kindlustatakse kõige rohkem Saksa marke nagu BMW, Mercedes Benz ja Audi. Kindlustaja sõnul paistavad Eesti hobiautode kultuuris silma just kaks esimest marki, mis on siin väga levinud ja ühtlasi youngtimeri autokultuuri oluline osa. Uunikumide segmendis tuleb esile ka eestlaste huvi Ameerika sõidukite vastu. Seesami hobisõidukite portfellist leiab näiteks Chevroleti, Cadillaci, Buicki, Pontiaci ja ka teisi Suure Lombi tagant pärit autosid.
„Meie juures on kindlustatud uunikumid, mille ehitusaastad on näinud II maailmasõda, populaarsed on ka masinad, mille ehitusaastad jäävad 50-ndatesse ja 60-ndatesse. Vanimateks kindlustatud sõidukiteks on meil 1929. aasta Franklin Airman, Ford Model Y aastast 1934, lisaks 1936. aasta Rolls-Royce. Hetkel kõige kallimaks hinnatud autoks on aga 1999. aasta Ferrari 550 Maranello, mille väärtus küündib erinevates Euroopa autoportaalides tublisti üle 100 000 euro,“ avaldas Jõks.
Kui teil on kehtiv kindlustusleping Seesamis, mis on sõlmitud läbi Vagner Insurance Broker ASi, palume tähelepanu pöörat...
Kodu uuendades võib kõigil õnnetusi juhtuda: näiteks kukub värskelt ostetud valgusti paigalduse käigus katki, uhiuuele d...
Kui oled üürikodu omanik või üürnik, tekib paratamatult küsimus, kas kindlustamise eest peab hoolitsema ainult kinnisvar...