Important message icon

23.05 on Seesami Rakvere ja Jõhvi kontorid suletud!

Kes valib õnnetuse korral töökoja – kindlustus või autoomanik?

16.03.2021 Anti Otsla
Kes valib õnnetuse korral töökoja – kindlustus või autoomanik?

Seda, et liiklusõnnetuse toimumise järgselt tuleb täita vajalikud dokumendid, teha pilte ja vajadusel kirjutada üles pealtnägijate nimed, teavad kõik autojuhid. Kuid küsimused tekivad siis, kui autoomanikul tuleb hakata töökoda valima.  

Seesami sõidukikahjude valdkonna juhi Anti Otsla sõnutsi on levinud, aga ka igati mõistetav, et esmakordselt liiklusõnnetusse sattunud autojuht satub õnnetuse järgsete toimingute osas segadusse.
„Kui inimesel on meeles oma kindlustusandja nimi, siis on juba hästi, sest just teda tuleb kindlustusjuhtumist näiteks kodulehe kaudu teavitada,“ õpetab Otsla.

Tavaliselt on kindlustusandja kodulehel olemas ka soovitatavate koostööpartnerite loetelu. Garantiiliste autodega on mõistlik pöörduda vastavasse margiesindusse, kuid mittegarantiiliste sõidukite remondiks on valikuvõimalused suuremad ja võib kasutada ka sõltumatuid töökodasid. 

Paljudel inimestel puudub varasem kogemus remonditöökodadega ning tekib küsimus, milline töökoda pikast nimekirjast valida ja keda usaldada. Otsla sõnul on kindlustusseltside koostööpartneriteks pikaajalise koostöö käigus välja kujunenud usaldusväärsed remondifirmad. Pigem valida selliste näitajate järgi nagu töökoja asukoht ja ootejärjekorra pikkus. Kvaliteetset tööd tehakse neis kõigis.

„Kui klient soovib kasutada remonditöökoda, mis ei ole kindlustuspakkuja nimekirjas, siis on kindlustusel õigus võtta sõiduki taastamiseks võrdlev hinnapakkumine ja hüvitada mõistlikud kulud. Kindlustuse koostööpartneri poole pöördudes ei ole aga enamasti vajalik mitmest töökojast pakkumist võtta,“ selgitab Otsla.

Sobiv töökoda leitud, ongi autoomanikul aeg ohjad anda üle töökoja esindajale. Kindlustusseltside koostööpartneritel on pikaaegne kogemus ning nad teavad täpselt, kuidas ja mida kindlustusele esitada. Kui kõik kahjumaterjalid on korrektselt esitatud, siis vajadusel suhtlevad kindlustus ja töökoda omavahel ning kliendil jääb vaid remondi lõppedes korras autosse istuda.

„Meeles tasub veel pidada seda, et kui auto on igapäevane hädavajalik liikumisvahend, siis peaks ootamatuid olukordi silmas pidades vaatama, et kaskokindlustuse omanikul oleks ka asendusauto kaitse. Ka paljud remondifirmad annavad remondi ajaks väikese tasu eest või isegi tasuta asendusauto. Remonditöökodade nimekirjade juures on tavaliselt vastav märge olemas,“ ütleb kindlustaja.

Uudised

Kõik uudised
Just sellest hüvest unistab suurim hulk töötajaid
22.05.2024 Marit Raag

Just sellest hüvest unistab suurim hulk töötajaid

Seesami läbiviidud uuringust selgus, et pea pooled eestimaalased oleksid enda sõnul motiveeritumad töötajad, kui tööandj...

Compensa Vienna Insurance Group kasvatas eelmisel aastal Baltimaades tulu 19%
10.05.2024 Deividas Raipa

Compensa Vienna Insurance Group kasvatas eelmisel aastal Baltimaades tulu 19%

Baltikumi juhtiv kindlustusettevõte Compensa Vienna Insurance Group jätkas 2023. aastal oma varasemat kasvu. Ettevõtte k...

Oled Rimi lojaalsusprogrammi klient? Siis tea, et Seesamis saad soodsamalt!
11.04.2024 Liljan Männiste

Oled Rimi lojaalsusprogrammi klient? Siis tea, et Seesamis saad soodsamalt!

Alates märtsist on Rimi lojaalsusprogrammi klientidel suurepärane võimalus osta mitmeid Seesami kindlustustooteid tavahi...