Kes valib õnnetuse korral töökoja – kindlustus või autoomanik?

16.03.2021 Anti Otsla
Kes valib õnnetuse korral töökoja – kindlustus või autoomanik?

Seda, et liiklusõnnetuse toimumise järgselt tuleb täita vajalikud dokumendid, teha pilte ja vajadusel kirjutada üles pealtnägijate nimed, teavad kõik autojuhid. Kuid küsimused tekivad siis, kui autoomanikul tuleb hakata töökoda valima.  

Seesami sõidukikahjude valdkonna juhi Anti Otsla sõnutsi on levinud, aga ka igati mõistetav, et esmakordselt liiklusõnnetusse sattunud autojuht satub õnnetuse järgsete toimingute osas segadusse.
„Kui inimesel on meeles oma kindlustusandja nimi, siis on juba hästi, sest just teda tuleb kindlustusjuhtumist näiteks kodulehe kaudu teavitada,“ õpetab Otsla.

Tavaliselt on kindlustusandja kodulehel olemas ka soovitatavate koostööpartnerite loetelu. Garantiiliste autodega on mõistlik pöörduda vastavasse margiesindusse, kuid mittegarantiiliste sõidukite remondiks on valikuvõimalused suuremad ja võib kasutada ka sõltumatuid töökodasid. 

Paljudel inimestel puudub varasem kogemus remonditöökodadega ning tekib küsimus, milline töökoda pikast nimekirjast valida ja keda usaldada. Otsla sõnul on kindlustusseltside koostööpartneriteks pikaajalise koostöö käigus välja kujunenud usaldusväärsed remondifirmad. Pigem valida selliste näitajate järgi nagu töökoja asukoht ja ootejärjekorra pikkus. Kvaliteetset tööd tehakse neis kõigis.

„Kui klient soovib kasutada remonditöökoda, mis ei ole kindlustuspakkuja nimekirjas, siis on kindlustusel õigus võtta sõiduki taastamiseks võrdlev hinnapakkumine ja hüvitada mõistlikud kulud. Kindlustuse koostööpartneri poole pöördudes ei ole aga enamasti vajalik mitmest töökojast pakkumist võtta,“ selgitab Otsla.

Sobiv töökoda leitud, ongi autoomanikul aeg ohjad anda üle töökoja esindajale. Kindlustusseltside koostööpartneritel on pikaaegne kogemus ning nad teavad täpselt, kuidas ja mida kindlustusele esitada. Kui kõik kahjumaterjalid on korrektselt esitatud, siis vajadusel suhtlevad kindlustus ja töökoda omavahel ning kliendil jääb vaid remondi lõppedes korras autosse istuda.

„Meeles tasub veel pidada seda, et kui auto on igapäevane hädavajalik liikumisvahend, siis peaks ootamatuid olukordi silmas pidades vaatama, et kaskokindlustuse omanikul oleks ka asendusauto kaitse. Ka paljud remondifirmad annavad remondi ajaks väikese tasu eest või isegi tasuta asendusauto. Remonditöökodade nimekirjade juures on tavaliselt vastav märge olemas,“ ütleb kindlustaja.

Uudised

Kõik uudised
Vaid 10% Eesti ettevõtetest omab ärikatkestuskindlustust
15.07.2025 Sander Lill

Vaid 10% Eesti ettevõtetest omab ärikatkestuskindlustust

Kui põhjamaades on ärikatkestuskindlustus ettevõtete seas tavapraktika, siis Baltikumis ollakse selles osas alles lapsek...

Seesami uuenenud reisikindlustus tõstab meditsiiniabi kuni miljoni euroni ning katab kahjud lemmiklooma haigestumise korral 
30.06.2025 Marit Raag

Seesami uuenenud reisikindlustus tõstab meditsiiniabi kuni miljoni euroni ning katab kahjud lemmiklooma haigestumise korral 

Seesami reisikindlustuse tootejuhi Marit Raagi sõnul on reisikindlustuse tingimuste uuendamine vastus viimastel aastatel...

Oled Rimi lojaalsusprogrammi klient? Siis tea, et Seesamis saad soodsamalt!
29.06.2025 Liljan Männiste

Oled Rimi lojaalsusprogrammi klient? Siis tea, et Seesamis saad soodsamalt!

Nüüd on taas Rimi lojaalsusprogrammi klientidel suurepärane võimalus osta mitmeid Seesami kindlustustooteid tavahinnast ...