Enneaegselt saabunud kevad tõotab rekordiliselt klaasikahjusid

12.03.2024 Siim Siimer
Enneaegselt saabunud kevad tõotab rekordiliselt klaasikahjusid

Seesami sõiduki- ja masinakindlustuse tootejuhi Siim Siimeri sõnul tõotab tänavune aasta tulla klaasikahjude osas rekordiline – varalahkunud talv jättis endast maha hulgaliselt kivikilde ja löökauke, mis juba enne veebruari lõppu autoklaasidele täkkeid, kriime ja mõrasid hakkasid tekitama.

Tema sõnul toovad järgnevad kuud palju tööd kindlustusfirmadele, kes kevadilmade tõttu sagenevaid kahjusid klientidel korda saada aitavad. Seesami esindaja sõnul on pea iga teise kevadise kaskokindlustusjuhtumi puhul tegu klaasikahjuga – 97% neist just esiklaasi kahjustused.

„Arvestades, kui hoogsalt kevad alanud on, on väga tõenäoline, et tänavune hooaeg toob kaasa tavapärasest palju rohkem klaasiparandusi. Kindlustus pakub üldjuhul kas täiesti omavastutuseta või 10% omavastutusega kaitset klaasikahjude vastu, kuid tasub silmas pidada, et päris igasugune klaasi kahjustus hüvitamise alla ei kuulu,“ sõnas ta.

Tema sõnul satub kahjukäsitlejate lauale igal aastal mõni juhtum, kus autoomanik soovib, et kindlustus vahetaks välja auto esiklaasi, mis oli juba enne täkke tekkimist nii kahjustatud, kulunud või tuhmunud, et vajanuks asendamist.

„Kindlustus on mõeldud ootamatute olukordadega toimetulekuks, näiteks kui klaasikahjustuse põhjustab mõni ootamatu löök või kokkupõrge teise sõiduki või muu esemega. Kindlustus võib kahju hüvitamisest keelduda, kui on näha, et autojuht ei ole esiklaasi eest hoolt kandnud. Seetõttu ei kata kindlustus ka kahjusid, mis tekivad näiteks klaasi jääst või lumest puhastamise käigus või kojamehe vahele jäänud kivikeste või peentolmu tõttu,“ selgitas kindlustusekspert.

Tema sõnul on kulunud või kriimustatud klaasiga sõitmine äärmiselt ohtlik, sest kevadiselt kirgas päike muudab kahjustunud klaasi sisuliselt läbipaistmatuks. „Selle ärahoidmiseks tasub veenduda, et kojameeste vahele ei ole kogunenud mustust, ning neid tuleb ka regulaarselt pesta ja vahetada,“ rääkis ta.

Seesami esindaja sõnul on kõige sagedasemad kaskokindlustusjuhtumid esiklaasi lennanud kivi tekitatud täkked ning löökaugust läbisõitmise tagajärjel tekkinud mõrad. Ka nende puhul on autoomanikul võimalik riske maandada, kinnitas Siimer.

„Mida väiksemat vahet kaasliiklejatega hoiad, seda suurem on tõenäosus, et eessõitva auto rataste alla sattunud kivi lennutrajektoor hõlmab ka sinu auto esiklaasi, stanget, kapotti, võre või muud. Piisav pikivahe, libedahooajale sarnane tähelepanelikkus ja ohutut möödasõitu võimaldav kiirus aitavad vältida ka löökauke, millest läbi sõites võib mõnest vanast täkkest või põrutuse tagajärjel auto kerele ülekandunud pingest tekkida mõra esiklaasi või palju hullemad kahjustused,“ rääkis Siimer. 

Kui auto klaasi on tekkinud täke, tuleb sellega tema sõnul kohe tegeleda. „Kindlasti ei tohiks täkke parandamist tulevikku lükata – siis võib sellest kujuneda juba mõra, mis piirab vaatevälja ja mille parandamine võib osutuda ka aeganõudvamaks remonditööks. Võtke oma kindlustusseltsiga kohe ühendust, enamus kindlustusseltse menetleb klaasikahjusid väga kiirelt,“ soovitas kindlustaja.

 

Uudised

Kõik uudised
Käesoleva aasta tormikahjud kihutavad rekordikursil
23.08.2024 Dagmar Gilden

Käesoleva aasta tormikahjud kihutavad rekordikursil

2024. aasta tõotab purustada senised tormikahjude rekordid – juba praeguseks on tormikahjusid võrreldes eelmise aasta sa...

Oled Rimi lojaalsusprogrammi klient? Siis tea, et Seesamis saad soodsamalt!
19.08.2024 Liljan Männiste

Oled Rimi lojaalsusprogrammi klient? Siis tea, et Seesamis saad soodsamalt!

Nüüd on taas Rimi lojaalsusprogrammi klientidel suurepärane võimalus osta mitmeid Seesami kindlustustooteid tavahinnast ...

Iga viies meditsiiniabi juhtum leiab aset lähiriigis
16.08.2024 Marit Raag

Iga viies meditsiiniabi juhtum leiab aset lähiriigis

Kuigi inimesed ei pea tihti päevast laevareisi Soome või nädalavahetuse automatka Baltimaadesse päris reisiks ning ühes ...